سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تابلو سازی چیست

 

تابلو سازی چیست و چه مزیت مهمی در کسب و کار دارد ؟

 

تابلو سازی یکی از اصناف تبلیغاتی موثر در تبلیغات محیطی می باشد.یکی از نیازهای اولیه در راه اندازی هر کسب و کاری ساخت یک تابلو تبلیغاتی و همکاری با یک مجموعه تابلو سازی است تابلو سازی حرفه ای است ، همراه و ادغام شده با هنر خط ، رنگ ، نور پردازی و ایده های نو ، که این موارد از خصوصیات یک گروه تابلو سازی مجرب و با سابقه می باشد.

 

انواع تابلو سازی چیست ؟

 

پرکاربردترین انواع تابلو ها عبارتنداز :

    1- تابلو های چلنیوم

2- تابلوهای پلاستیک

3- تابلو های فلزی

4- تابلوهای رینگی

5- تابلوهای ال ای دی (LED  ) ثابت

6- تابلوهای ال ای دی (LED) روان

7- تابلو های کوچک و راهنمای حکی

8- تابلو های استیل

9- تابلو سازی با لامپ های نئون

10- تابلو سازی بنر

11- تابلو سازی فلکس (بدون نور)

12- تابلوسازی فلکس (نور از پشت)

13- تابلوسازی بک لایت.

تابلو چلنیوم به دلیل داشتن نورپردازی با رنگ‌های متفاوت و زیبا این روزها طرفداران بیشتری نسبت به دیگر نوع‌ها پیدا کرده است.

 

 

تابلو سازی

 

 

 

به طور خلاصه مهم ترین مزیت ساخت تابلو چیست ؟

 

 

مزایای ساخت تابلو:

تابلوسازی ماندگاری بیشتری نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی دارد و در برابر سرما، گرما، تابش خورشید و گرد و غبار مقاوم است و خراب نمی‌شود و اگر شرایطی فراهم شود که مجبور به جابجایی و نقل مکان شوید می‌توان به راحتی آن را در مناطق مختلف جغرافیایی جابجا کرد.

تابلوسازی به این دلیل نسبت به ابزارهای تبلیغاتی دیگر نظیر تراکت ارجحیت دارد که اکثر مردم وقتی تراکتی را دریافت می‌کنند خیلی کم به آن توجه می‌کنند و ممکن است حتی بدون نگاهی آن را دور بیاندازند اما تابلو وقتی در محل کسب و کار یا در میادین و گذرگاه‌ها و بزرگراه‌ها نصب می‌شوند به مدت طولانی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند و خواه ناخواه هر فردی حتی شده یک‌بار هم به آن توجه می‌کند و زمانی که مورد نیاز او بود به مکان مورد نظر مراجعه می‌کند و ممکن است به مشتری همیشگی تبدیل شود.

در تابلوسازی چیزهایی که باید مدنظرقرار داده شود تا بیشتر مورد توجه عموم مردم قرار گیرد به شرح زیر است:

1) استفاده از افکت‌های زیبای نور در رنگ‌های متنوع:

 نور در تابلوسازی و نمای تابلو تاثیر فراوانی دارد به خصوص اگر تابلو از نوع تابلو چلنیوم، نئون، LED، فلکسی و لایت باکس باشد، نورپردازی حرف اول را می‌زند.

2) برجسته سازی تابلو و استفاده از طرح‌ها و زمینه‌های خاص و مدرن در تابلو:

 ساخت تابلوهایی با حروف برجسته جلوه زیبایی به تابلو می‌بخشد.

3) رنگ آمیزی مناسب:

 برای انتخاب رنگ مناسب و موثر در ساخت تابلو نیاز به آشنایی کمی با رنگ‌ها و روانشناسی رنگ داریم اگر رنگ‌ها و نحوه ترکیب آنها را به خوبی بشناسیم و آنها را در تابلوسازی به درستی پیاده‌سازی کنیم قطعا تاثیربه‌سزایی در فکر و ذهن عموم خواهد داشت.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت شرکت تابلوسازی اندیشه افتاب، تولیدکننده و سازنده انواع تابلو چلنیوم، تابلو فلکسی، تابلو نئون و تابلو تبلیغاتی به آدرس سایت تابلو سازی اندیشه افتاب مراجعه کنند.

 

 

انواع تابلو سازی

1. تابلو چلنیوم :

 از یکی از معروفترین و پرکاربردترین و پرتقاضا ترین نوع تابلوهای حال حاضر تابلوهای چلنیوم می باشد. در تابلوهای چلنبوم حروف به شکل برجسته ساخته می شوند و در آنها نور کار می شود و می توانند روی هر سطحی قرار بگیرند و نمای زیبایی را ایجاد کنند. این حروف از یک سطح پلاستیکی با رنگ دلخواه و لایه ای چلنیوم با قابلیت انتخاب رنگ ( نقرهای، طلایی، مشکی و سفید) در محیط آن تشکیل می شوند. در این نوع تابلو می توان زیر حروف یک نور اضافه هم قرار داد تا باعث بهتر دیده شدن و جذاب تر شدن تابلو می شود.

2. تابلوهای پلاستیکی:

 در این نوع تابلو سازی هم همانند تابلوهای چلنیوم از حروف برجسته استفاده می شود با این تفاوت که برای ساخت حروف از لبه چلنیوم استفاده نمی شود و کل حروف از پلاستیک ساخته می شوند که این کار باعث روشنایی بیشتر تابلو و نورانی تر شدن حروف می شود. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که این امر خوانایی حروف را زمانی که از کنار به آنها نگاه می کنید کاهش می دهد. در این نوع تابلو برخلاف حروف چلنیوم می توانید هر رنگی را برای لبه کار حتی برخلاف رنگ حروف انتخاب کنید. برای زیر سازی تابلو هم می تواند از هر متریالی استفاده کرد.

3. تابلوهای فلزی: 

این نوع تابلو سازی هم باز هم مبتنی بر ساخت حروف به صورت برجسته هستند به مانند حروف برجسته چلنیوم و پلاستیک با این تفاوت که در این حالت حروف نمی توانند از خود نور را عبور دهند و کاملا از فلز ساخته می شوند. در این نوع حروف به دلیل فلزی بودن حروف برای نصب آنها بر روی سطح از پایه هایی استفاده می شود که به سطح پیچ می شوند. این پایه ها فاصله ای را ایجاد می کنند که می توان از این فضا برای قرار دادن لامپ های LED و نوردهی استفاده کرد. اگر نمی خواهید نور دهی داشته باشید و این فاصله هم برای شما ناخوشایند است می توان از حروف فیزی نر و ماده استفاده کرد تا حروف کاملا روی سطح قرار بگیرند.

4. تابلوهای رینگی: 

 این نوع از تابلو سازی نیز با استفاده از حروف برجسته انجام می گیرد. در این مدل از تابلو حروف ترکیبی از پلاستیک و فلز هستند. بدین صورت که همانند حروف فلزی حروف از فلز ساخته می شوند ولی یک لایه پلاستیک هم نیز در حروف کار می شود که باعث ایجاد فضا برای عبور نور می شود. به این صورت شما هم زیبایی کار فلزی را در کارتان خواهید داشت و هم زیبایی و روشنایی رنگ را. این تابلو یک تابلو خاص به حساب می آید و بسیار شکیل و زیبا خواهد بود. همچنین شما می توانید نور دهی را از زیر حروف هم داشته باشید و یا از حالت نر و مادگی استفاده کنید و فاصله زیر حروف را پوشش دهید. در این نوع حروف می توانید علاوه بر اینها از یک لایه پلاستیک در قسمت زیر حروف استفاده کنید که باعث می شود تا نوری که از زیر حروف ساطع می شود بسیار زیباتر و چشم نوازتر باشد.

5. تابلوهای ال ای دی (LED) ثابت:

 این تابلوها با چراغ های کوچک LED ساخته می شوند و هر طرحی روی آنها قابل اجراست و تنوع رنگ زیادی را دارا هستند. در این نوع از تابلو سازی می توان از 2 تا 8 مدل رقص نور روی LED ها نصب کرد و یا از LED های RGB استفاده کرد. این نوع تابلوها دارای جذابیت و زیبایی مناسبی هستند.

6. تابلوهای ال ای دی (LED) روان:

 تابلوهای LED روان در 2 مدل تکرنگ و مولتی کالر (تلویزیونی) عرضه می شوند. در راستای این نوع از تابلو سازی می توان هر طرح و نوشته ای را به تعداد نا محدود با افکت های زیبای گرافیکی به نمایش گذاشت. در تابلو های تک رنگ زمینه کار به رنگ مشکی (توسط LED های خاموش ) و متون و نقش ها به رنگ انتخابی شما دیده می شوند. در تابلوهای مولتی کالر اما شما شما یک تلویزین کامل در اختیار دارید که می توانید هر تصویر فیلو و طرحی را به نمایش بگذارید.

7. تابلو های کوچک و راهنمای حکی:

 این تابلوهای تابلو های کوچکی هستند که روی دیوار نصب می شوند و به عنوان تابلوهای راهنما استفاده می شوند. در ساخت این تابلوها از شیشه به عنوان و زمینه اصلی و قاب از جنس پلکس برای قراردادن نوار های LED استفاده می شود و متن مورد نظر روی آن حک می شود. برای نوردهی هرچه بیشتر در این تابلو از هر چهار وجه به آن نور تابیده می شود. باید توجه داشت که طرحی که در این تابلوها پیاده می شود تک رنگ خواهد بود.

8. تابلو های استیل :

 از این نوع از تابلو سازی بیشتر برای حک کردن نام مجموعه و قراردادن آن در جلوی در ورودی استفاده می شود. یکی از رایج ترین انواع تابلو هستند که برای این کار استفاده می شوند. این تابلو ها می توانند قابدار و یا ساده باشند. می توان متن مورد نظر را روی آنها حک کرد و یا حروف را روی پلکس برش زد و روی استیل قرار داد. خود استیل نیز می تواند طلایی و یا نقره ای باشد.

9. تابلو سازی با لامپ های نئون:

 تابلو های نئون تابلوهایی هستند که از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته اند و برای همگان آشنا هستند. در این نوع از تابلو سازی از لامپ های نئون با رنگ های مختلف و جذاب استفاده می شود و به علت نور زیبا و رنگی بسیار چشمگیر و جذاب هستند.

10.                   تابلو سازی بنر: 

این نوع تابلو سازی ساده ترین نوع تابلوست که شامل: اسکلت فلزی، چاپ بنر، پروژکتور (نصب از بیرون) و نصب می باشد. در این تابلو به علت انجام چاپ با دستگاه شما می توانید هر طرح و رنگی را در تابلو خود داشته باشید و بدون محدودیت به انتخاب طرح مورد نظر خود بپردازید. در چاپ بنر می توان از چاپ های مختلف با کیفیت های مختلف استفاده کرد و همچنین جنس خود بنر و ضخامت آن نیز دارای تنوع است که بسته به بودجه و نظر شما قابل تغییر است.

11.                   تابلو سازی فلکس (بدون نور):

 این نوع تابلو همانند تابلو فلکس می باشد با این تفاوت که از لحاظ چاپ، جنس و رنگ از کیفیت بالاتری برخوردار است. در این نوع تابلو هم هیچ محدودیتی از لحاظ طرح و رنگ وجود ندارد. در این تابلو فلکس بر روی شاسی آهنی و قاب ورق گالوانیزه سوار می شود و می توان روشنایی آن را با پروژکتوری که از بیرون نصب می شود تأمین کرد.

12.                   تابلوسازی فلکس (نور از پشت): 

در این تابلو هم از پوشش فلکس روی تابلو استفاده می شود، با این تفاوت که قاب آن دارای عمق بیشتری است و قابلیت قرارگیری لامپ های مهتابی یا SMD را داراست که باعث دیده شدن بهتر و جلب توجه می شود. این نوع تابلو یکی از پر طرفدارترین انواع تابلوست.

13.                   تابلوسازی بک لایت: 

 این نوع تابلو ها تابلوهای فضای بسته ( indoor ) می باشند که از لحاظ کیفیت نمایش تصویر بسیار عالی هستند و جلوه بسیار زیبایی به محیط کاری شما می دهند. این تابلو ها به طور معمول دارای قاب هستند که از پشت تصویر نور به کار تابیده می شود و به علت کیفیت بالای تصویر خروجی بسیار خوبی دارند.