سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تابلو چلنیوم چیست ؟

 

تابلو چلنیوم چیست ؟

 

تابلو چلنیوم از مدرن ترین و درخشان ترین تابلوهای تبلیغاتی است که به شکل های متفاوت همچون تابلو چلنیوم ساده ، تابلو چلنیوم ستاره ای ، تابلو چلنیوم طلایی ، تابلو چلنیوم کریستالی ، تابلو چلنیوم دوبل ، تابلو چلنیوم لترمکس و دیگر مدل ها و با استفاده از رول چلنیوم که جنس آلومینیومی دارد طراحی و پیاده سازی می شود . تابلو چلنیوم با نمایی براق و درخشان توانسته جایگاه اول را در تابلوسازی برای خود کسب کند و بیشتر به عنوان تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی سفارش داده می شوند اما برخی از شرکت ها نیز برای زیباتر شدن فضای مکان تجاری خود تابلو چلنیوم را در اولویت قرار می دهند .

 

چه چیزی تابلو چلنیوم را متمایز می کند ؟

 


تفاوت اساسی میان تابلو چلنیوم و دیگر انواع تابلو این است که حروف چلنیوم سه بعدی بوده و هر حرف به صورت جداگانه شکل داده شده و دارای محفظه ی جداگانه‌ای نیز می باشد.


 چلنیوم یک نوع آلیاژ آلومینیومی با کیفیت بسیار بالا و مقاوم در مقابل عوامل محیطی همچون گرما، سرما، اشعه ی آفتاب و بارندگی بوده و تا حد زیادی در مقابل ضربه مقاوم است که نخستین بار توسط کارخانجات MCI     اسپانیا روانه بازار شده است . تابلو چلنیوم یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته است که ظاهری براق و درخشان دارد و به عنوان یک تابلو تبلیغاتی زیبا و با قیمت مناسب ، به شکل های متنوع اجرا و پیاده سازی می شود و می تواند برای هر مشتری که جهت بازاریابی و تبلیغات نیازمند نصب تابلو سر درب می باشد ، با هر بودجه و توان مالی که دارد یک تابلو ایده آل جهت معرفی برند تجاری باشد .

 

مراحل ساخت تابلو چلنیوم چیست ؟

 

مراحل ساخت تابلو چلنیوم :

 

 1) در ابتدا تابلو سازی ، جهت بررسی محل نصب تابلو تبلیغاتی به محل مدنظر رفته و ارتفاع ، طول و عرض تابلو را اندازه گیری می نماید .

2) در این مرحل با استفاده از نرم افزارهای طراحی همچون کرل ، اتوکد و فتوشاپ اقدام به طراحی تابلو و مشخص نمودن اندازه حروف ، فونت حروف ، ضخامت حروف و سایر تنظیمات می پردازد .

3) در این مرحله قیمت تابلو تبلیغاتی توسط نرم افزار برآورد می شود و طرح ترسیم شده به سفارش دهنده جهت تایید ، انتقاد ، پیشنهاد و تغییرات احتمالی نمایش داده می شود و در صورت توافق مرحله ساخت تابلو چلنیوم آغاز می شود.

4) در این مرحله حروف طراحی شده توسط دستگاه برش لیزری برش داده می شود و سپس لبه چلنیوم با دقت دور تا دور پلکسی چسبانده می شود .

5) حال نوبت نورپردازی حروف می رسد که با استفاده از لامپ های اس ام دی انجام می پذیرد .

6) حال حروف بر روی زیرساز که می تواند از نوع ورق کامپوزیت ، چوب ترموود ، شیشه ، سنگ و دیگر متریال های مورد سفارش مشتریان باشد ، نصب می شود .

7) تابلو به محل برده شده و در جای خود نصب می شود و کلیه سیم ها و ابزارهای اضافی به پشت کار منتقل می شود.

8) روشن نمودن تابلو و رفع خطاهای احتمالی

 

 

انواع تابلو چلنیوم چیست و هر کدام چه خواصی دارند ؟

 

 

تابلو چلنیوم

 

 

تابلو چلنیوم ساده :

اگر به دنبال تابلو چلنیوم ارزان هستید می توان گفت بهترین نوع است از زیبایی و سادگی خارق العاده ای نیز برخوردار است . برای ساخت تابلو چلنیوم ساده از ورق های پی وی سی ، ترموود و یا کامپوزیت به عنوان زیرساز ، ورق پلکسی گلاس جهت رویه حروف ، از رول چلنیوم جهت ساخت لبه های حروف ، منبع تغذیه و لامپ های ال ای دی بهره می برند .

 

تابلو چلنیوم لترمکس :

ایجاد سطح شیشه ای شفاف با ضخامت یک سانتی متر بر روی لبه های حروف برجسته چلنیوم ، سبب منعکس شدن نور از کناره های حروف می شود که این تکنیک لترمکس نام دارد .

 

تابلو چلنیوم فول کالر :

یعنی تابلویی است که توانایی تولید کلیه رنگ های دلخواه مشتریان را دارد و برای ساخت آن از لامپ های اس ام دی فول کالر بهره می برند . اگر به دنبال جذابیت و زیبایی هستید و می خواهید تابلو تبلیغاتی رنگارنگی را به نمایش بگذارید بهترین گزینه است اما نیاز به صرف هزینه بالاتری دارد . پلکسی گلاس سفید ، ریموت کنترلر ، منبع تغذیه ، ورق های پی وی سی ، لامپ های اس ام دی فول کالر از لوازم مورد نیاز جهت ساخت تابلو چلنیوم فول کالر می باشند .

 

 

 

تابلو چلنیوم الماسی :

این تابلو همچون الماس درخشان است و می توان انواع اشکال هندسی همچون دایره و لوزی را در این تابلو به صورت درخشان به تصویر کشید . تابلوساز هنگام ساخت تابلو چلنیوم الماسی ، برش هایی بر روی پلکسی ایجاد می کند که این برش ها سبب شکست نور می شوند و اشکال هندسی در چشم مخاطبان ترسیم می شوند .

 

تابلو چلنیوم ستاره ای :

در ساخت تابلو چلنیوم ستاره ای ، پلکسی گلاس رویه با استفاده از لیزر در فاصله های تعیین شده ، با استفاده از دستگاه برش لیزری برش داده و مشبک کاری می شود . در زیر از یک پلکسی شفاف یا شیشه ای استفاده می شود .

 

تابلو چلنیوم طلایی :

تابلو چلنیوم طلایی یکی از پرسفارش ترین نوع تابلو چلنیوم است که با در نظر گرفتن سلایق مشتریان می تواند با استفاده از ورق پلکسی گلاس طلایی ، رول چلنیوم طلایی و اس ام دی هایی با رنگ طلایی اجرا و پیاده سازی شود . تابلو چلنیوم طلایی می تواند به صورت تابلو چلنیوم طلایی ساده ، دوبل ، رینگی و یا پانچی اجرا و پیاده سازی شود.

 

 

نواوری ایجاد شده در تابلو چلنیوم

 

 

یکی از نوآوری های عظیم در حرفه تابلو سازی را می توان قطع به یقین ، ساخت حروف برجسته چلنیوم پانچ عنوان کرد.
حروف برجسته چلنیوم پانچ به دلیل دارا بودن اشکال مختلفی مانند دایره ، ستاره و ... که روی پلکسی گلاس توسط دستگاه لیزر برش داده می شود ، نور SMD را از قسمت های برش داده شده عبور می دهد ، که همین امر باعث شکست نور در تابلو خواهد شد و با عبور از کنار آن شاهد نمایی زیبا و چشم نواز خواهیم بود.

پانچ تابلو چلنیوم علاوه بر پلکسی گلاس می تواند روی لبه چنلیوم نیز انجام گیرد که در اشکال متفاوتی موجود می باشد. پانچ کردن لبه چنلیوم بعد از تولید رول چنلیوم در کارخانه های تولید کننده توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود که انجام این عمل باعث می شود بعد از ساخت حروف چلنیوم، از نمای اصلی و لبه حروف شاهد نور پردازی به صورت پانچ باشیم.
مورد دیگری که باید به آن اشاره داشت این است که تابلو های برجسته پانچی فقط شامل حروف چلنیوم پانچ نمی باشد و در تابلو های برجسته استیل و نئون پلاستیک با تلفیق های متفاوت نیز به کار می رود.
عناوین مختلفی را که به این نوع تابلو ها نسبت می دهند عبارتند از:

تابلو چلنیوم پانچ ، تابلو چلنیوم الماسی ، تابلو چلنیوم ستاره ای ، تابلو چلنیوم نگینی ، تابلو چلنیوم اکلیلی و ...

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:
لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس پانج شده در یک یا چند رنگ متفاوت ، SMD RGB یا فول کالر ، PVC و منبع تغذیه

 

 

مهم ترین مزیت تابلو چلنیوم

 

مزیت بسیار مهم دیگر در انتخاب تابلو چلنیوم در جهت تبلیغات محیطی، طول عمر این تابلو است که در میان انواع تابلو های تبلیغاتی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. به طور کل متریال های تشکیل دهنده تابلو چلنیوم از مناسب ترین گذینه ها در تولید این حروف برجسته هستند که البته برندهای معتبر و مرغوب نیز می بایست در ساخت در نظر گرفته شوند.
از مواردی که در افزایش دوام تابلو چلنیوم موثر می باشد به کار گیری لبه آلومینیومی یا همان چنلیوم در ساخت می باشد. همانطور که می دانیم آلومینیوم از متریال های با دوام در بسیاری از صنایع بشمار می رود که در تابلو سازی و ساخت حروف چنلیوم نیز به همین شکل خواهد بود.
جهت مقاوم سازی بیشتر چنلیوم در برابر شرایط مختلف جوی، این نوع از آلومینیوم را طی فرایندهایی در کارخانه مقاوم سازی می کنند که اصطلاحا به آن آنادایز یا آنودایز گفته می شود. همچنین جهت مقاوم سازی بیشتر، نواری اسفنجی دور تا دور رول های چنلیوم قرار می دهند تا بعد از ساخت حروف باعث عدم نفوذ گرد و غبار داخل حروف باشد که مسلما این عمل در طول عمر اس ام دی ها و پلکسی گلاس و در کل طول عمر حروف ساخته شده خواهد بود.

 

تنوع رنگ در تابلو چلنیوم

 

تابلو چلنیوم را می توان در رنگ های متفاوتی تولید کرد که رنگ بندی آن شامل پلکسی گلاس، لبه چنلیوم و اس ام دی های به کار رفته در حروف خواهد بود. اولین موردی که در ساخت تابلو چلنیوم از تنوع رنگ بالایی برخوردار است، پلکسی گلاس می باشد. پلکسی گلاس ها در برندهای مختلفی همراه با تنوع رنگ بالایی تولید می شود که این موضوع از مزیت های ساخت چنلیوم بشمار می رود. لبه چنلیوم و اس ام دی ها نیز به همین ترتیب در رنگ های مختلفی موجود می باشند که این دو مورد هم شامل مزیت ها در ساخت و تولید تابلو چلنیوم خواهد بود.

 

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد .